شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

نكات قبل از خريد عطر

۲۱ بازديد

نكات قبل از خريد عطر

ممكن است بسياري از شما براي خريد عطر از فروشگاه ها و يا حتي خريد اينترنتي عطر وسواس داشته باشيد و سعي كنيد با دقت بهترين عطر را خريداري كنيد.در نظر داشته باشيد نحوه نگهداري و استفاده از عطر به اندازه خريد آن بر اساس سليقه و نياز شما مهم است.

 

در اينجا چند نكته مهم در مورد نگهداري و استفاده صحيح از عطر آورده شده است

 

   مرحله اول، نگهداري

دما، رطوبت، نور

براي بسياري از افراد اتفاق افتاده است كه بهترين عطر خود را با نگهداري ناكافي از بين برده اند. بهترين شرايط اين است كه عطر را در جاي خشك و خنك و دور از نور خورشيد نگهداري كنيد.

بنابراين نگهداري از عطر در ماشين به دليل گرما، نگهداري عطر روي ميز دستشويي به خاطر نور و نگهداري از عطر در حمام به دليل حرارت و رطوبت، به هيچ عنوان سفارش نمي‌شود.

 

بهترين مكان براي نگهداري عطر كجاست؟

كمد در دار كه در جاي گرم نباشد بهترين گزينه براي نگهداري عطر است. اگر همچين كمدي نداريد يا هميشه مي خواهيد عطرهايتان در دسترس و روي ميز باشد، عطرهايي را كه زياد استفاده نمي كنيد را با يك جعبه كوچك روي ميز بگذاريد.

 

برخي از برندهاي عطر به مواردي از اين دست توجه كرده اند و عطر را به جاي مقواي نه چندان جذاب در يك قاب محكم و نفيس قرار داده اند كه اگر با همان قاب روي ميز قرار گيرد جلوه زيبايي پيدا مي كند و از خراب شدن آن جلوگيري مي كند.

 

لرزش مداوم و شديد

دومين تصور غلطي كه بيشتر افراد به خصوص خانم ها در مورد نگهداري عطر دارند، حمل عطر در كيف است. وقتي عطر را در كيفي قرار مي‌دهيم كه مدام تكان مي‌خورد، به يك طرف كج مي‌شود و به نازل يا دستگاه پخش عطر ضربه مي‌زند كه در نهايت باعث نشتي يا شل شدن قسمت بالاي عطر مي‌شود.

 

مرحله دوم استفاده صحيح از عطر است:

شايد در مورد استفاده از عطر و نحوه صحيح عطر زدن شنيده باشيد. اما آيا مي دانيد در نهايت چگونه بايد عطر بزنيد؟ عطر را روي كدام قسمت بدن بايد زد؟ آيا بايد عطر را به لباس يا مو نيز زد؟ بعد از زدن عطر روي دست ها بايد آنها را بماليم يا نه؟

m3_g3ge.jpg 

چگونه عطر را اسپري كنيم؟

چيزي كه باعث پخش شدن رايحه مي شود اين است كه مولكول هاي عطر از سطح پوست بلند شده و در هوا پراكنده مي شوند. اما يكي از نكاتي كه در مورد بهترين عطرها وجود دارد اين است كه ماندگاري خوبي روي پوست دارند.

 

براي اينكه عطر بهترين پخش بو را داشته باشد بايد سطح وسيعي از پوست را بپوشاند. بنابراين بهترين راه براي زدن عطر اين است كه عطر را از فاصله خيلي نزديك به پوست نزنيد و شيشه عطر را حداقل 6 تا 20 سانتي متر از سطح پوست قرار دهيد.

 

اين عقيده قديمي كه عطر را فقط بايد در نقاط نبض بدن مانند مچ دست يا گردن استفاده كرد، در زماني صحيح تلقي مي شد كه عطرها تركيبات لازم براي پخش بهتر عطر را نداشتند و اين حركت را باور مي كردند. البته يكي از بهترين نقاط نبض است اما امروزه عطرها تركيبات بسيار پيچيده تري دارند كه به پخش بيشتر عطر شما كمك مي كند و در واقع براي پخش عطر نيازي به استفاده از نبض به تنهايي نيست. عطر را مي توان به قسمت هاي مختلف بدن زد، اما مناطقي كه در معرض هوا قرار دارند، بوي بيشتري مي دهند.

بعد از زدن عطر دست‌ها را به هم نماليد!

دقيقاً مشخص نيست كه اين عادت ناخودآگاه از كجا نشأت مي‌گيرد، اما اين اصلا درست نيست!

 

مالش دست ها باعث اصطكاك و گرما مي شود. اين گرما زياد محسوس نيست اما روي مولكول هاي عطر تاثير مي گذارد و رايحه اصلي عطر را خراب مي كند. در اين فرآيند بيشترين آسيب به نت هاي اوليه و مياني عطر وارد مي شود و حتي از ماندگاري عطر كاسته مي شود. بنابراين بهتر است هر دو دست را خوشبو كنيد و منتظر بمانيد تا مولكول هاي عطر كاملا جذب پوست شوند.

پوست خود را مقداري چرب كنيد!

بهترين عطرها روي پوست هاي مختلف نتايج متفاوتي مي دهند. در تمام اين سال ها فعاليت چاپار آنلاين در زمينه عطر، مي توان گفت بيشترين سوال مشاوران هنگام خريد عطر، ماندگاري عطر است.

 

ماندگاري عطر به عوامل زيادي بستگي دارد كه يكي از مهمترين آنها نوع پوست فردي است كه عطر را مصرف مي كند. ماندگاري عطر روي پوست هاي چرب بيشتر است. همانطور كه متخصصان عطر توصيه مي كنند، بدن خود را درست قبل از عطر چرب كنيد.

 

البته كه هيچ كس دوست ندارد بوي عطر خود را با مخلوط كردن آن با بوي كرم يا لوسيون خراب كند. بنابراين برخي از عطرها علاوه بر عطر، لوسيون ها يا مرطوب كننده هاي با همان بوي عطر را نيز دارند. در غير اين صورت مي توانيد از لوسيون كاملا بي بو استفاده كنيد. صبر كنيد تا كرم كاملا جذب بدن شود و سپس عطر را بزنيد.

پيشنهاد ما به شما عزيزان خريد آنلاين جديدترين و بهترين لوازم آرايشي و بهداشتي و عطريات از برندهاي معتبر خارجي و ايراني با بهترين قيمت و تضمين اصالت كالا، امكان بازگشت كالا تا  ? روز، داراي نماد اعتماد الكترونيكي، خريد امن و ارسال رايگان در تخفيفات واقعي در فروشگاه اينترنتي چاپار آنلاين مي باشد.

خريد لوازم آرايشي و بهداشتي اصل

‍‍

https://www.pinterest.com/pin/1017250634553590880
https://spark.adobe.com/page/xLUUWRIfj6bd1/
https://sites.google.com/view/akashfras5/home
https://onlineproofing.home.blog/2021/12/01/chaparonline/
https://akashfras5.tumblr.com/
https://www.reddit.com/r/business/comments/r64i51/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85_%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%84/
https://myspace.com/akashfras5
https://www.goodreads.com/user/show/143551144-dani-sama
https://en.gravatar.com/akashfras5

 

 

آموزش كاشت آناناس

۳۱ بازديد

آموزش كاشت آناناس

براي بسياري از مردم، يك امر امرار معاش بسيار جالب و غيرمعمول، پرورش آناناس از سبزي در بالاي آن است. اما اگر كسي به طور ناگهاني ببيند كه چه گياه عجيب و غريبي دارد، به عنوان مثال، با اقوام يا آشنايان، پس حتماً مي خواهيد بر روي آن قرض كنيد همان است. و همه به اين دليل كه آناناس ظاهري بسيار ديدني دارد و گياهي هميشه سبز است. زيرا چيزي در توان او براي تغيير هر اتاق است. و يك نكته مثبت ديگر براي همه چيز، حتي اگر مراقبت مناسب از او انجام دهيد، حتي مي توانيد ظاهر ميوه هاي كوچك را ببينيد. براي يادگيري نحوه مراقبت صحيح از آناناس در خانه، بايد اطلاعات ارائه شده در زير دستورالعمل هاي گام به گام را مطالعه كنيد.

مرحله 1. نحوه انتخاب يك آناناس

براي موفقيت ايده خود، بايد مواد كاشت مناسب را انتخاب كنيد. ميوه بايد سالم و رسيده باشد، بايد توجه داشت كه آناناس نارس يا بيش از حد رسيده براي اين منظور مناسب نيست. همچنين بايد به بدن ميوه و به طور دقيق تر برگ ها توجه ويژه اي داشته باشيد. با ميوه مناسب براي كاشت، ميوه بايد سبز تيره، سالم و در لمس بسيار سفت باشد. در مواردي كه زمين‌ها ترسو به نظر مي‌رسند يا رنگ قهوه‌اي پيدا كرده‌اند، مطمئناً چنين ميوه‌اي بايد كنار گذاشته شود. اگر در هواي سرد هستيد، به بازار آناناس برويد، بسيار مراقب باشيد، زيرا ممكن است سرمازدگي كند و جوانه هاي منحصر به فردي داشته باشد.

 

قسمت مركزي ميوه بايد زرد باشد نه خيلي سفت. به هر حال، اگر ناگهان متوجه شديد كه آناناس آسيب ديده است، بهتر است آن را خريداري نكنيد. ممكن است بوي اين ميوه را داشته باشند و بايد بوي بسيار مطبوعي داشته باشد. اگر در مورد ميوه انتخابي خود شك داريد، دو عدد را به صورت همزمان بخريد، اما فقط در فروشگاه هاي مختلف تا شانس خود را افزايش دهيد.

 

مرحله 2. قسمت بالايي را آماده كنيد

اول از همه، بالاي ميوه بايد با دقت آن را جدا كنيد. انجام اين كار به اندازه كافي ساده است. دسته اي از برگ ها را محكم ببنديد تا كاملاً به دست او تبديل شود و به آرامي آن را بچرخانيد. اين عمل بسيار شبيه به باز كردن پيچ درب بطري است. در نتيجه ساقه بايد بدون تلاش زياد از آن خارج شويم.

با اين حال، در مورد عدم بلوغ آناناس، پس از آن تقسيم بالا، كه در بالا توضيح داده شد، غير ممكن خواهد بود. يك چاقوي معمولي آشپزخانه به شما كمك مي كند. آنها با دقت برگها را با ريشه برش مي دهند، در حالي كه چاقو بايد در زاويه 45 درجه نگه داشته شود. سپس براي جلوگيري از ايجاد پوسيدگي در گروه ها بايد بقيه گوشت را جدا كنيد.

براي اينكه نوك آن ريشه دار شود بايد آن را در ظرفي با آب در دماي اتاق قرار دهيد. اين بايد در مايع 3 يا 4 سانتي متر غوطه ور شود. ظرفيت براي اين منظور كاملا مناسب همه است. براي ريشه زايي، قسمت بالايي را در مكاني روشن قرار مي دهند، در حالي كه اشعه خورشيد روي آن نمي افتد. همچنين نبايد پيش نويس يا تغيير ناگهاني دما وجود داشته باشد. پس از 4-6 روز ريشه ها شروع به رشد مي كنند

 

مرحله 4. كاشت و رشد

براي كاشت آناناس، بهتر است فوراً يك گلدان بزرگتر برداريد و به طور دقيق تر، ارتفاع آن بايد 20-30 سانتي متر و قطر آن 30-35 سانتي متر باشد. بالاي ميوه بيرون نيامد، مي توانيد در گلداني به قطر 10-15 سانتي متر بكاريد. اما زماني كه گياه رشد كرد، بايد آن را به گلدان بزرگتري پيوند زد. در غير اين صورت برگها شروع به خشك شدن مي كنند و گل نمي دهند. پرورش دهندگان باتجربه توصيه مي كنند كه اين گياه را در حين رشد كاشت كنيد.

بايد سوراخ هايي در گلدان وجود داشته باشد تا مايع اضافي از آنها خارج شود. سپس بايد يك لايه زهكشي سه سانتي متري درست كنيد. براي كاشت بايد شكنندگي داشته باشيد و خاك را بسيار تغذيه كنيد. آناناس آماده دفن روي كتيبه بايد تا 3 سانتي متر باشد. در مدت شش ماه در خاك بايد كود، و دقيق تر مالچ. لقاح هر 1-2 ماه يك بار انجام مي شود. گلدان ها را بايد در مكاني گرم و روشن قرار دهيد.

ابياري اناناس

آبياري منظم را در حد اعتدال به خاطر بسپاريد. براي اين منظور فقط از آب راكد و در صورت امكان از آب باران استفاده مي شود. در اين صورت، اگر آبياري بيش از حد زياد باشد، مي تواند در ريشه پوسيدگي ايجاد شود. و هنگامي كه آبياري خيلي مقرون به صرفه باشد - گياه شروع به خشك شدن برگها مي كند (در انتها خشك مي شود در همان زمان بايد با دقت كوتاه شود). معمولاً پس از كمي خشك شدن لايه بالايي خاك، آبياري توليد مي شود. همچنين برگ ها را بايد به طور سيستماتيك با آب ولرم هيدراته كرد و همچنين لازم است آن ها را با دستمال مرطوب پاك كرد (براي اهداف بهداشتي).

 

پرورش آناناس در خانه چندان سخت نيست. و اگر به درستي از آن مراقبت كنيد، فقط 2-2.5 سال گل مي دهد و پس از مدتي مي توانيد از ميوه خوشمزه و معطري كه با دستان خود پرورش داده شده است لذت ببريد.

https://www.codecademy.com/profiles/akinnahal

https://500px.com/p/akinnahal?view=groups

https://www.hackster.io/akinnahal

 

 

راهنماي نصب مودم روتر TD-W8961N تي پي لينك

۲۴ بازديد


راهنماي نصب مودم روتر TD-W8961N تي پي لينك

 

يكي از بهترين مدل‌هاي مودم روتر كه در حال حاضر مورد توجه بسياري از مشتريان قرار گرفته است، مودم  TD-W8961N  است كه ساخت شركت چيني تي پي لينك مي‌باشد. براي اين كه استفاده از اينترنت به راحتي صورت بگيرد و پس از مدتي با مشكلات مختلف مواجه نشويد بهتر است كه نصب و راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك به دقت انجام بگيرد. به همين دليل، در اين مقاله قصد داريم تا هرچه كه لازم است در اين باره بدانيد، براي شما شرح دهيم. با ما همراه شويد.

 

براي آشنايي با بهترين مودم هاي تي پي لينك اينجا كليك كنيد

آشنايي با مودم روتر TD-W8961N تي پي لينك

 

    اين مدل، نوعي مودم روتر ADSL+2 است. مدل‌هاي ADSL+2 جديدترين نوع اين مودم‌ها هستند كه سرعت بالاتري دارند و بر روي بستر كابل‌هاي مسي فعال مي‌شوند. اين مودم، براي اتصال با سيم از چهار پورت مدل RJ45 استفاده مي‌كند كه نام ديگر آن كابل اترنت يا LAN نيز مي‌باشد و براي اتصال بي سيم و اتصال به خط تلفن به ترتيب از دو آنتن و يك پورت RJ11 استفاده مي‌كند.

    يكي از نكات قوت اين مودم اين است كه از استانداردهاي بي سيم سري‌هاي N پشتيباني مي‌كند كه در ميان سري‌هاي مختلف مودم‌ها سريع‌ترين سري به شمار مي‌رود.

    در ادامه، مراحل كانفيگ مودم TD-W8961N تي پي لينك را در چند قدم ساده براي شما توضيح خواهيم داد.

 

 

راهنماي راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك

 

    براي اين كه تنطيمات اوليه‌ي مودم خود را انجام دهيد، بر اساس مراحل زير پيش برويد.

1ـ در مرحله‌ي اول، بايد با استفاده از آي پي IP 192.168.1.1 به تنظيمات مودم برويد. راه ديگر اين است كه از آدرس http://tplinkmodem.net براي اين كار استفاده كنيد و تنظيمات مودم خود را باز كنيد.

2ـ در اين بخش، سامانه از شما درخواست مي‌كند تا به حساب كاربري خود وارد شويد و به اصطلاح log in كنيد. User name يا نام كاربري شما و كلمه عبور يا همان password كلمه‌ي admin است. پس از وارد كردن آن گزينه‌ي log in را انتخاب كنيد.

    نكته: در صورتي كه پنجره‌ي نام كاربري و رمز عبور براي شما نمايش داده نشده است اين احتمال وجود دارد كه پروكسي شما هنوز متصل باشد و لازم است پيش از ادامه‌ي راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك آن را از ظريق تنظيمات internet option و LAN setting در مرورگر خود قطع كنيد.

3ـ در قدم بعدي، روي گزينه‌ي quick start بزنيد و run wizard را انتخاب كنيد. پس از آن با استفاده از گزينه‌ي next به صفحه‌ي بعد برويد تا موقعيت مكاني و زماني خود را انتخاب كنيد.

4ـ در بخش time zone شهر خود را مشخص كنيد و براي بار ديگر با استفاده از گزينه‌ي next به مرحله‌ي بعد برويد.

5ـ اين مرحله از راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك ممكن است گيج كننده به نظر برسد بنابراين در انجام آن دقت كنيد. در بخش country يا كشور، ايران را انتخاب كنيد. در بخش ISP بايد به دنبال نام شركت اپراتور اينترنت خود باشيد، البته اگر اسم آن را پيدا نكرديد مي‌توانيد گزينه‌ي others را انتخاب كنيد. ISP connection type در واقع به نوع اتصال اينترنت شما اشاره دارد كه در اين بخش بايد به دنبال عبارت PPPOE بگرديد كه به معناي Point-to-Point Protocol Over Ethernet است و به پروتكل‌ها و استانداردهاي مربوط به اينترنت مربوط است. پس از اين مرحله، لازم است تا با توجه به اطلاعاتي كه توسط شركت اپراتور اينترنت شما ارائه شده است، ارقام مربوط به VPI و VCI را وارد كنيد كه دو فاكتور براي كمك به ارسال داده‌ها از طريق ISP مي‌باشند. با وجود اين كه ملاك اصلي براي دانستن اين ارقام اطلاعات پيش فرض شركت شما است اما در اكثر مواقع، رقم VPI برابر با 0 و رقم VCI برابر با 35 است. در بخش آخر اين قسمت نيز بايد نوع ارتباط يا conncetion type خود را انتخاب كنيد كه PPPoE LLC است.

6ـ در اين مرحله از راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك بايد به سراغ تنظيمات شبكه‌ي بي سيم برويد. براي اين كار، در پنجره‌ي باز شده، به دنبال قسمت SSID بگرديد تا نام WIFI خود را مشخص كنيد. بخش authentication type مربوط به تنظيمات بخش امنيت است و لازم است روي حالت WPA2-PSK قرار داده شود.

7ـ براي قسمت رمزنگاري يا encryption حالت TKIP/AES را قرار دهيد. براي اين كه براي شبكه‌ي خود رمز انتخاب كنيد به قسمت Pre-shared key برويد و رمز مورد نظر خود را وارد كنيد. اين رمز بايد بين 8 تا 63 رقم باشد و در زماني كه قصد داريد با لوازم ديگري به اينترنت وصل شويد به كار مي‌آيد. سپس، با استفاده از گزينه‌ي next به صفحه‌ي بعد برويد تا تمام تنظيمات وارد شده را ذخيره كنيد. گزينه‌ي save را انتخاب كنيد و پس از تاييد ذخيره خارج شويد. حالا كار كانفيگ مودم TD-W8961N تي پي لينك را با موفقيت به پايان رسانده‌ايد.

    پس از پايان اين مراحل، پنجره را ببنديد و خارج شويد. در اين بخش چراغ‌هاي مودم كاملا روشن مي‌شوند و لازم است پيش از استفاده از اينترنت، يك بار مودم را به مدت دو دقيقه خاموش كنيد و سپس آن را دوباره روشن كنيد.

 

 

    با استفاده از اين هفت مرحله مي‌توانيد به راحتي و بدون هيچ مشكلي كار راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N  تي پي لينك خود را انجام دهيد. در صورت بروز هر گونه مشكل بهتر است تا اين پروسه را دوباره انجام دهيد. از توجه شما سپاسگزاريم.

 

 

مديريت كراولرهاي موتورهاي جستجو

۲۰ بازديد

در اين مقاله ما مي خواهيم در مورد كنترل كراولر هاي موتور جستجو، بلاك كردن ربات ها، فرستادن آن ها به جا هايي كه مي خواهيم و محدود كردن آنها از جايي كه نمي خواهيم به آن جا بروند، صحبت كنيم.

براي شروع، ما مي خواهيم در مورد روش هاي كنترل ربات ها بحث كنيم، كه شامل سه روش اصلي robots.txt، meta robots و تگ nofollow كه كمتر ربات ها را كنترل مي كند.

همچنين چند مورد ديگر نيز وجود دارد كه ما نيز در مورد آن ها بحث خواهيم كرد، از جمله ابزار وب مستر (مانند Google Search Console) و كدهاي وضعيت URL نيز صحبت خواهيم كرد. اما در ابتدا اجازه دهيد كه به سه روش اصلي كه در بالا ذكر كرديم، بپردازيم پس با سئو تضميني سايت همراه باشيد.

همانطور كه مي دانيد Robots.txt در yoursite.com/robots.txt قرار دارد، كه به كراولر ها مي گويد كه اجازه دارند به كجا دسترسي داشته باشند و به كجا دسترسي نداشته باشند، اما گوگل و بينگ هميشه به محتواي اين فايل احترام نمي گذارند. براي مثال بسياري از ما ها خيلي واضح به ربات هاي موتور جستجو گفتيم كه «هي، به اين كاري نداشته باش» اما يك دفعه مي بينيد كه همين URL را در نتايج نمايش مي دهد، همه ي ما از اين كار موتور جستجو تعجب مي كنيم كه چرا اين اتفاق افتاده است. بعضي وقت ها موتور هاي جستجو مانند گوگل و بينگ فكر مي كنند كه بيشتر و بهتر از شما و سايت شما و اطلاع دارند و بهتر بلدند. آن ها فكر مي كنند كه شايد شما اشتباه كرده ايد، و با خود فكر مي كنند كه «هي، لينك هاي زيادي وجود دارد كه به اين محتوا اشاره مي كنند، كاربران زيادي از اين صفحه و محتويات آن بازديد مي كنند و به آن اهميت مي دهند، پس ممكن است كه شما قصد نداشته باشيد كه جلوي ما را براي ايندكس كردن اين صفحه بگيريد». هر چند شما بهتر در باره ي يك URL خاص و منحصر به فرد، واضح تر باشيد، معمولا موتورهاي جستجو بهتر به نظر شما احترام مي گذارند. در صورتي وضوح شما كمتر باشد موتور هاي جستجو كمتر به آن احترام نمي گذارند، براي مثال شما مي توانيد به موتور هاي جستجو بگويد كه«اين دايركتوري و هر چيزي را كه پشت آن قرار دارد را بي خيال شو» در اين صورت احتمال اين كه موتو هاي جستجو به اين خواسته شما عمل كنند بسيار كم خواهد بود.

 متا روبات ها Meta robots

متا روبات ها Meta robots

داستان متا روبات ها Meta robots مقداري متفاوت است، آن ها به صورت منحصر به فرد در هدر صفحه ها نوشته مي شوند، پس مي توانيم گفت شما با تگ Meta robots تنها مي توانيد يك صفحه را كنترل كنيد. اين تگ به موتور هاي جستجو مي گويد كه آيا بايد يك صفحه را وارد ليست ايندكس خود بكنند يا نه. موتور هاي جستجو معمولا به اين روش احترام بيشتري مي گذارند چون شما آن را منحصرا براي يك صفحه نوشته ايد و گوگل و بينگ مي خواهند به تگ Meta robots شما اعتماد داشته باشند.

نكته جالب راجب به meta robotها و robots.txt اين است كه گاهي اين دو با هم كار مي كنند و گاها نيز با هم كار نمي كنند و بسياري از افراد افراد فعال در ضمينه سئو در اين ضمينه گيج و نا اميد مي شوند.

براي مثال، ما يك صفحه مانند «blogtest.html» در دامنه خود داريم و مي گوييم كه «كراولر ها، شما اجازه نداريد كه اين صفحه را كراول كنيد». خوب اين روش خوبي است كه اجازه ندهيم كه اين صفحه كراول شود، اما اجازه ندادن به ربات ها كه يك صفحه را كراول كنند به اين معني نيست كه موتور هاي جستجو اين صفحه را در صفحه ي نتايج نشان ندهند.

خوب پس بيايد كه اطمينان خود را دو برابر كنيم كه اين صفحه ما در نتايج جستجو نمايش داده نمي شود: پس ما تگ متا ربات را به صورت زير قرار مي دهيم:

بنابراين، “noindex، follow” به كراولر هاي موتور جستجو مي گويد كه آن ها مي توانند پيوندهاي مربوط به صفحه را دنبال كنند، اما آن ها نبايد اين مورد خاص را ايندكس كنند.

جواب اين است كه شما به موتور هاي جستجو گفتيد كه اين صفحه را كراول نكند، و آن ها اين كار را نكرده اند. اما با اين حال آن ها هنوز آن را واردن تايج جستجوي خود مي كنند. احتمالا آن ها توضيحات متا را حساب نكرده اند; ممكن است كه آن ها به شما بگويند كه «ما نمي توانيم توضيحات متا را به خاطر وجود فايل robots.txt سايت شامل قرار بديم». دليل نشان دادن اين است كه آن ها نمي توانند noindex را ببينند تنها چيزي مشاهده مي كنند disallow است.

بنابراين، اگر واقعا بخواهيد چيزي حذف شود، و كسي نتواند آن را در نتايج جستجو مشاهده كند، شما نمي توانيد فقط يك كراولر را غيرفعال كنيد. شما ابتدا بايد متاي «noindex» را بيان كنيد سپس به آن ها اجازه دهيد كه آن را كراول كند.

خوب هر كدام از اين عوامل عوارض جانبي نيز به همراه دارد. اگر بخواهيم پهناي باند كراولر ها را براي خود ذخيره كنيم Robots.txt عالي خواهد بود، اما لزوما اين روش براي جلوگيري از نمايش يك صفحه در نتايج جستجو آيده ال نيست. و ما هم آن را توصيه نمي كنيم، اتقاقا زماني تويتر همين كار را كرد. توتير سعي كرد كه نسخه هاي سايت خود كه يكي از آن ها با www و نسخه ديگر آن بدون www بود را كانوني سازي كند، آن ها سعي كردند كه به گوگل بگويند ديگر نسخه www سايت را كراول و ايندكس نكنند، اما بعدا فهميدند كه گوگل هنوز هم نسخه همراه با www را در نتيج نمايش مي دهد. خوب، بعد از آن فهميدند كراول نكردن صفحه ها تنها كافي نيست و باد شروع به كانوني سازي صفحه ها با استفاده از rel canonical و 301 redirect كردند.

Meta robotها مي توانند به اجازه كراول كردن و دنبال كردن لينك ها(link-following) را بدون ايندكس كردن بدهند، ولي اين روش نيازمند بودجه اي براي كراولر ها است(هر سايتي به اندازه اي مشخصي از طرف موتور هاي جستجو كراولر دريافت مي كند) و همچنين شما هنوز هم مي توانيد ليست ايندكس ها خود را حفظ كنيد.

منبع :  

https://unsplash.com/@ericabass7
https://www.evernote.com/shard/s619/sh/e8e514ab-c3fe-22ec-d652-989c0b156619/69b9a2277abd7033464a738c5de610cb
https://www.liveinternet.ru/stat/guaranteedseo.ir/
https://coub.com/ericabass7
https://3dwarehouse.sketchup.com/user/4c990e56-bbd7-412a-85e1-3852c2f89c47/Erica-B
https://seekingalpha.com/user/55188870/comments
https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/EricaBass7
https://www.spreaker.com/user/15532666
https://justpaste.it/37sgm
https://www.atlasobscura.com/users/ericabass7
https://trello.com/ericabass7
https://www.diigo.com/user/ericabass7