شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با چوب هاي ترمووود

۲۲ بازديد

يكي از مصالح ساختماني بسيار پرمصرف و همچنين با كيفيت، چوب مي‌باشد. چوب‌ها را براساس جنس، رنگ، اندازه، نوع فرآيند توليد و موارد ديگر دسته‌بندي مي‌كنند. يكي از چوب‌هايي كه امروزه توانسته محبوبيت ويژه‌اي را از بين انواع مختلف چوب‌ها به خود اختصاص دهد، چوب ترمو است. ترمو وود نوعي چوب طبيعي است كه روش و يا فرآيند آماده‌سازي آن منحصر به فرد است. در اينجا قصد داريم به ترمو وود بپردازيم.

چوب ترموود و يا ترمو وود:

چوب ترمو وود نمونه‌اي از چوب‌هاي طبيعي مي‌باشند كه براي آماده‌سازي آن‌ها از دستگاه مخصوص و ويژه‌اي به نام دستگاه ترموود استفاده مي‌شود. مكانيسم و يا نحوه عملكرد اين نوع دستگاه به گونه‌اي است كه به كمك حرارت براي خشك كردن چوب‌هاي مورد نظر اقدام مي‌كند. درجه حرارت اين نوع دستگاه بين ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد متغير مي‌باشد. اين دستگاه بدون استفاده از اكسيژن براي خشك كردن چوب‌هاي مصرفي اقدام مي‌كند. لازم به ذكر است كه قبل از اين كه چوب‌ها به درجه اشتعال و يا سوختن برسند، دستگاه از ادامه فعاليت خود صرف نظر مي‌كند. در اين روش چوب‌ها نمي‌سوزند تنها آب، صمغ، شيره موجود در ساختار داخلي چوب‌ها خشك مي‌شود و از بين مي‌رود.

بعد از خشك كردن چوب توسط دستگاه ترمو وود، بايد چوب‌ها را در بخار آب قرار داد و مجدد آنها را خشك كرد. استفاده از اين روش باعث كاهش شش درصدي رطوبت موجود در دستگاه مي‌شود. ترموود تحت شرايط خاص، استحكام و مقاومت آن ها بهبود مي‌يابد. ساختار سلولي چوب نامبرده به دليل حرارت وارد شده به آن‌ها تغيير يافته است و ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي آن بهبود يافته است. هر چقدر چوب‌هاي مصرفي در صنعت ساختمان‌سازي به حالت طبيعي چوب نزديك‌تر باشند، علاوه بر كيفيت بيشتر در زيبايي ظاهري نيز بهتر عمل مي‌كنند. به عبارت ديگر استفاده از چوب‌هاي طبيعي مانند چوب ترمو وود در صنعت ساختمان‌سازي از محبوبيت ويژه‌اي برخوردار مي‌باشد.

ترمو وود

ترمو وود

ترمووود فنلاندي و ترمووود ايراني:

چوبهاي ترموود در نمونه‌ها و مدل‌هاي مختلف و متنوعي طراحي و توليد شده‌اند كه انتخاب آن‌ها به موارد استفاده از چوب، شرايط آب و هوايي، سليقه افراد، سبك معماري و موارد ديگر بستگي دارد. چوبهاي ترمو وود را مي‌توان به ترموود فنلاندي، ترموود ايراني و غيره تقسيم كرد. چوب هاي ترموود فنلاندي، چوب‌هاي مشهور و شناخته‌شده‌اي هستند كه از نظر كيفيت، مقاومت، رنگ، زيبايي زبانزد عام و خاص مي‌باشند. چوب‌ها و يا درختان موجود در فنلاند از كيفيت بسيار بالايي برخوردار هستند، در نتيجه هنگامي كه چوب درختان فنلاند را با استفاده از روش ترموو فرآوري كرد به چوبهاي ترموود فنلاندي معروف مي‌شوند.

اين نوع از چوب هاي ترموود با وجود شرايط كنوني و محدوديت‌هاي ايجاد شده به راحتي قابل استفاده و يا دريافت نمي‌باشند. در نتيجه در مقابل مي‌توان از چوب ترموود ايراني استفاده كرد.  ترموود ايراني چوب هاي با كيفيت مي‌باشند كه در ايران و با كمك مهندسان ايراني طراحي و توليد شده است. لازم به ذكر است كه چوب هاي ترمو وود ايراني در كيفيت هاي مختلف توليد شده اند. برخي از آن‌ها از نظر كيفيت فوق‌العاده بوده و برخي ديگر تنها از نظر شكل ظاهري شبيه به چوب هاي ترموود هستند و ويژگي‌هاي چوب ترموود را ندارند.

 

ترموود ايراني

ترموود ايراني

چوب ترمووود چه ويژگي‌هايي دارد؟

يكي از سوال‌هايي كه ذهن اكثر خريداران و يا مصرف‌كنندگان را در گير كرده است اين است كه، چوب ترمو وود چه ويژگي هايي دارد‌؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت، چوب هاي ترمو وود ويژگي‌ها و يا مزيت‌هاي زيادي دارند كه موارد زير اشاره كرد:

  • عدم وجود مواد شيميايي در ساختار چوب هاي ترمو وود
  • مقاومت بسيار بالا چوب هاي ترموود
  • انعطاف‌پذيري و تاب ضربه اي بالا
  • مقاومت بالاي آن‌ها در برابر پوسيدگي
  • گرماي ويژه بسيار بالا
  • يكنواختي ظاهري و زيبايي ظاهري
  • وزن سبك چوب هاي ترموود
  • تنوع بالاي رنگ
  • موارد كاربرد بسيار متنوع

 

چطور سماور برنجي را تميز كنيم

۲۳ بازديد

چطور سماور برنجي را تميز كنيم

با گذشت زمان ، سماور برنجي شما در اثر تماس مداوم با اكسيژن ، آب و ساير مواد زنگ زده يا لكه مي شوند و در چند روز اول درخشندگي خود را از دست مي دهند. خوشبختانه روشهاي سريع و آساني براي زنده نگه داشتن سماور برنجي شما وجود دارد. در اين مقاله كه توسط فروشگاه برنز نوين تهيه شده، همه چيز را كه بايد در مورد تميز كردن سماور برنجي بدانيد به شما آموزش داده شده است. با موادي كه در هر خانه اي يافت مي شود و تنها در چند دقيقه مي توانيد سماور برنجي خود را تميز و برق بياندازيد. قبل از انجام هر يك از موارد گفته شده از برنجي بودن سماور خود مطمئن شويد. براي تست برنجي بودن سماور كافي است كه آهنربا را به بدنه آن نزديك كنيد. اگر آهنربا به بدنه سماور شما نچسبيد نشانه اي از برنجي بودن سماور شما مي باشد.

 

c1_49v4.jpg

 

سماورهاي برنجي چون امكان استفاده شدن دارند، معمولا از لايه محافظ بر روي آن استفاده نمي شود. اگر به هر نحوي از لايه هاي محافظ رنگ بر روي سماور برنجي استفاده شده باشد، روش هاي ذيل تاثير گذار نيست و باعث آسيب بيشتر به ظاهر سماور برنجي مي باشد. براي تشخيص لايه محافظ فقط كافي است با ناخن بر روي بدنه خارجي سماور برنجي خط بياندازيد. اگر يك لايه شفاف و پلاستيكي از روي سماور برنجي جدا شد، يعني سماور برنجي شما لايه محافظ دارد و روش هاي زير را بر روي آن ها تست نكنيد. در اين مورد فقط كافي است كه با متخصصان اين حوزه ارتباط برقرار كنيد. شما حتي مي توانيد با مراجعه به سايت اينترنتي فروشگاه برنز نوين با كارشناسان آنها ارتباط برقرار نماييد و درخواست و راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد. در ادامه روش هايي براي شما معرفي شده است. بهتر است ابتدا بر روي قسمت كوچكي از سماور برنجي كه در ديد نيست اين روش ها را امتحان كنيد و اگر نتيجه گرفتيد، بر روي كل سطوح سماور برنجي امتحان نماييد.

استفاده از سس كچاپ

چه كسي فكر مي كرد سس كچاپ مي تواند براي تميز كردن ظروف برنجي شما استفاده شود؟ تركيب سس گوجه فرنگي ، ادويه جات ترشي جات و سركه راهي ارزان و آسان براي زنده كردن سماور برنجي است. اين ترفند ساده فقط به كمي سس گوجه فرنگي و چند حوله تميز نياز دارد. ابتدا مقدار كمي سس گوجه فرنگي را در مكاني كوچك از سماور برنجي مانند انتهاي آن بريزيد. آن را چند ثانيه روي سطح بگذاريد و سپس آن را با يك پارچه مرطوب پاك كنيد. اگر موفقيت آميز بود، سپس همين كار را روي بقيه جاهاي سماور برنجي خود تكرار كنيد. در نهايت ، ظرف را خوب بشوييد و با يك حوله تميز خشك كنيد.

استفاده از سركه
براي تشكيل اين محلول تميز كننده خانگي ، سه ماده معمولي در آشپزخانه تركيب شده است. براي ايجاد لكه بردار قوي ، قدرت ساينده نمك ، اسيديته سركه و خواص آرد همه كاره را با هم تركيب كنيد. در يك كاسه متوسط ??، يك قاشق غذاخوري نمك را به نصب فنجان سركه اضافه كنيد. مخلوط را هم بزنيد تا نمك كاملاً حل شود. سپس آرد كافي را به مخلوط سركه و نمك اضافه كنيد تا خميري يكدست حاصل شود. خمير را روي سماور برنجي خود بماليد و بگذاريد 10 دقيقه بماند. سپس ظرف را بشوييد ، آن را با يك حوله تميز كنيد و با يك پارچه نرم ديگر آن را خوب خشك كنيد.

 

استفاده از ليمو و جوش شيرين

آب ليمو و جوش شيرين به تنهايي پاك كننده هاي طبيعي قوي اي هستند. اما وقتي با هم تركيب شوند ، به راحتي مي توانند هرگونه لكه را از سطوح برنجي پاك كنند. آب يك ليمو را در يك كاسه بريزيد. يك قاشق غذاخوري جوش شيرين اضافه كرده و هم بزنيد. با يك پارچه تميز مقداري از محلول را روي سطح سماور برنجي بماليد. برنج را جلا دهيد و زنگ زدگي آن را برداريد. در صورت لزوم ، محلول را دوباره روي سطح سماور برنجي بماليد. باقي مانده را با يك پارچه مرطوب پاك كنيد و سماور برنجي را به خوبي با آب بشوييد. در نهايت ظرف را با يك پارچه تميز خشك كنيد.

استفاده از آب و مايع ضرفشويي

گاهي ساده ترين روش براي تميز كردن سماور برنجي نيز موثرترين روش است. اگر به مواد شوينده دسترسي نداريد ، از آب و مايع ظرفشويي براي تميز كردن سماور برنجي كثيف استفاده كنيد. با استفاده از يك تابه تميز ، يك وان آب گرم براي سماور برنجي خود ايجاد كنيد. سپس چند قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي را در آب حل كنيد. اجازه دهيد سماور برنجي چند ثانيه در محلول بماند. سپس از يك پارچه تميز ميكروفايبر يا مسواك براي از بين بردن لكه ها استفاده كنيد.

اگرچه آب گرم و مايع ظرفشويي برخي از كارها را خود انجام مي دهند ، اما شما نيز با اين روش به كمي قدرت دست نياز خواهيد داشت! پس از نابودي تمام لكه ها ، ظرف برنجي را از آب صابون برداريد. آن را بشوييد و با يك حوله تميز خشك كنيد.

اين مقاله توسط فروشگاه برنز نوين تهيه و تنظيم شده است. فروشگاه برنز نوين عرضه كننده انواع محصولات برنجي و برنزي با ضمانت اصالت كالا مي باشد. ارسال رايگان به سراسر كشور و ضمانت سلامت ارسال در كنار كيفيت بالا و قيمت مناسب از جمله ويژگي هاي فروشگاه برنز نوين مي باشد. فروشگاه برنز نوين داراي شعبه حضوري نيز مي باشد همچنين برخي از محصولات فروشگاه برنز نوين در سايت ديجي كالا نيز عرضه مي شوند. شماره تماس فروشگاه برنز نوين براي برقراري ارتباط 09026210810 مي باشد و براي ديدن كليه محصولات اين فروشگاه مي توانيد به آدرس اينترنتي فروشگاه به نشاني https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

خودكفايي در توليد ماسكهاي پزشكي در زمان كرونا

۲۳ بازديد

خودكفايي در توليد ماسكهاي پزشكي در زمان كرونا

 

پيش از اين كه كرونايي باشد و در كشور ما نيز شيوع پيدا كند محصولاتي مثل ماسك در ايران توليد مي شده است. البته كه تعداد آن ها و تعدا شركت هاي توليد كننده هرگز به اين مقدار نبوده است. همچنين بسياري از ماسكهايي كه در محيط هاي درماني استفاده مي شده است از كشورهاي ديگر وارد مي شده است. اما پس از افزايش نياز مردم به ماسكهاي پزشكي توليد كننده هاي تازه اي شروع به توليد و عرضه اين محصولات كردند. توليد كننده هايي كه ديگر محصولات خيلي خوبي هم توليد مي كنند.

كيفيت ماسكهاي توليدي به خصوص آن هايي كه توسط توليد كننده هاي نوپا توليد مي شده است گاها جالب نبود اما به تدريج بسياري از آن ها با تجربه اي كه كسب كردند توانستند محصولاتشان را تا حد بسيار عالي افزايش كيفيت بدهند و هر روز محصولات بهتري توليد كنند.

يكي از شركت هايي كه از همان ابتدا ماسك هاي خوبي توليد كرد شركت آرمان بود. ماسك آرمان يكي از بهترين ماسك هايي بوده است كه در همين مدت كرونا توليد شد. اما كيفيتش به حدي است كه به يكباره به عنوان بهترين ماسك براي محيط هاي بيمارستاني و جاهاي با آلودگي ميكروبي بالا شناخته شده است. اين شركت با الگوبرداري از شركت هايي كه بسيار عالي در اين زمينه كار مي كردند توانسته محصولات خيلي خوبي را توليد و به بازار عرضه كند.

شركت هاي ديگري مثل ماسك دي هم بوده اند كه سابقه زيادي در كارشان داشته اند و هميشه محصولات خوبي توليد مي كردند. شركت هايي كه در زمان كرونا تنها ميزان توليدشان را افزايش دادند و توانستند بخش زيادي از نياز كشور به اين كالاي ضروري براي جلوگيري از ابتلا به كويد نوزده را تامين كنند.

اما متاسفانه در ابتداي دوره كرونا و پيك هاي اول و در مدتي كه اطلاعات مردم هرگز مانند امروز نبود و نمي توانستند ماسكهاي خوب و بد را از هم تشخيص بدهند خيلي ها سواستفاده هايي كردند. كساني هم بودند كه كالاهايي را كه تنها شبيه به ماسكهاي استاندارد بود و فاقد لايه ملت بلون براي فيلتر كردن ويروس بود را به بازار عرضه داشتند. اما با پيدا كردن اين شركت ها از طريق مسئولين مربوطه و آگاهي رساني رسانه ها به صورت جدي در مورد ماسكهاي خوب و بد ديگر اين افراد نتوانستند به كارشان ادامه دهند. اين موضوع باعث شد كه حتي اگر شركتي هم بود كه كالاي بي كيفيت و فاقد استاندارد عرضه مي كرد نتواند به كارش ادامه دهد. به اين ترتيب رقابت توليد كننده بر سر كالاهاي با كيفيت بهتر بيشتر شد و كيفيت ماسك هاي توليدي روز به روز بهتر شد.

خوشبختانه امروز ديگر مشكلي بابت تامين اين كالا در كشورمان وجود ندارد. تعداد ماسك هاي توليدي كه بسياري شان هم كيفيت بسيار عالي و خوبي دارند خيلي زياد شده است. حتي ماسك ها را مي توان با قيمت بسيار بهتري نسبت به مدت گذشته تهيه كرد. همچنين بسياري از توليد كننده ها تلاش كرده اند با كسب نشان هاي سيب سلامت و تاييده هاي سازمان غذا و دارو براي مشتريان اعتماد سازي كنند. تعداد اين كالاهاي توليد شده استاندارد نيز بسيار فراوان است.

حتي بسياري از شركت ها محصولاتشان را به كشورهاي ديگر صادر مي كنند و همين موضوع توانسته در اين مدت كمك زيادي به اقتصاد كشورمان بكند. كشوري كه چندي پيش توانايي زيادي در توليد محصولات پزشكي نداشت حال كالاهايش را به كشورهاي ديگر صادر مي كند و اين موضوع بسيار باعث خوشحالي است.

همچنين تنوع محصولات بسيار بالاست و به راحتي مي توان ماسك هاي استاندارد پزشكي را در مدل ها و طرح و رنگ گوناگون خريداري كرد. كالاها بسيار بيشتر شده اند و حتي حق انتخاب بيشتري براي مشتريان ايجاد شده است.