شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

تونل اين نام مجاز نمي باشد چيست؟

۲۶ بازديد

تونل اين نام مجاز نمي باشد چيست؟

هكرها، جاسوس افزارها، ISP ها و دولت‌ها مي‌توانند زندگي ديجيتالي شما را به جهنم تبديل كنند. هنگام تلاش براي دسترسي به برخي از خدمات، نيازي نيست كه در اينترنت هك شويد، با سانسور روبرو شويد و يا به ديوار برخورد كنيد. تونل اين نام مجاز نمي باشد به شما در محافظت در برابر همه اين مشكلات كمك مي‌كند. بياييد درباره تونل سازي اين نام مجاز نمي باشد و پروتكل‌هاي مختلفي كه اين تونل‌ها را تشكيل مي‌دهند بيشتر بدانيم.

 

تونل اين نام مجاز نمي باشد چگونه كار مي‌كند؟

تونل اين نام مجاز نمي باشد (شبكه خصوصي مجازي) يك اتصال رمزگذاري شده بين دستگاه شما و اينترنت است.

 

فرض كنيد مي‌خواهيد براي دوست خود ايميل ارسال كنيد. اگرچه ISP شما قادر به خواندن مطالب آن نيست، اما مي‌بيند كه از كجا ارسال شده و به كجا رسيده است. ISP ها همچنين مي‌توانند آدرس IP شما را مشاهده كنند، فعاليت آنلاين شما را رصد كنند، وب سايت‌هايي را كه بازديد مي‌كنيد، مقدار داده را بارگيري كرده و از دستگاهي استفاده مي‌كنيد. ISP ها يك دليل بزرگ دارند كه در زندگي شخصي شما كاوش مي‌كنند - فروش داده‌هاي مرور شما به بالاترين پيشنهاد. اگر مرتباً پرونده‌هاي بزرگ را بارگيري مي‌كنيد، مي‌توانند پهناي باند شما را محدود كنند.

 

هكرها انگيزه‌هاي خاص خود را دارند. آن‌ها از نرم افزارهاي مخرب، فيشينگ، باج افزار، حملات DDoS و ساير روش‌ها براي رهگيري داده‌ها، محروم كردن حساب‌هاي بانكي شما و از بين بردن روحيه شما استفاده مي‌كنند.

 

هنگامي كه از طريق اين نام مجاز نمي باشد به اينترنت متصل مي‌شويد، بسته‌هاي داده شما از طريق يك تونل رمزگذاري شده از داده‌هاي شما محافظت مي‌كنند، آدرس IP شما را پوشانده و به يكي از سرورهاي ارائه دهنده اين نام مجاز نمي باشد هدايت مي‌كنند. مي‌توانيد در انگليس جلوي رايانه خود بنشينيد و تظاهر كنيد اهل كانادا هستيد. نه ISP و نه هكرها نمي‌توانند شما را شناسايي كنند، داده‌هاي شما را مشاهده كنند يا موقعيت مكاني شما را رديابي كنند.

انواع تونل‌هاي اين نام مجاز نمي باشد

پروتكل‌هاي تونل اين نام مجاز نمي باشد بسيار مختلفي وجود دارد كه از نظر سرعت، سطح امنيتي و ساير ويژگي‌ها متفاوت هستند. بياييد رايج‌ترين انواع را بررسي كنيم.

 

Openاين نام مجاز نمي باشد

Openاين نام مجاز نمي باشد يك پروتكل منبع باز است كه با تمام سيستم عامل‌هاي اصلي كار مي‌كند. شما مي‌توانيد كد منبع را بارگيري كنيد، آن را به دلخواه بررسي و اصلاح كنيد. Openاين نام مجاز نمي باشد مي‌تواند از طريق پروتكل‌هاي TCP (پروتكل كنترل انتقال) يا UDP (پروتكل كاربر ديتاگرام) كار كند. همچنين يكي از امن‌ترين پروتكل‌ها براي تونل سازي اين نام مجاز نمي باشد در نظر گرفته شده است.

 

IPSec / IKEv2

پروتكل IKEv2 / IPSec داراي مزاياي امنيت IPSec (امنيت پروتكل اينترنت) و سرعت بالاي IKEv2 (تبادل كلمه كليدي نسخه دوم نسخه 2) است كه آن را به يك رقيب جدي در صنعت تونل اين نام مجاز نمي باشد تبديل مي‌كند. وقتي اتصال اين نام مجاز نمي باشد شما قطع شود يا بين شبكه‌ها جابجا شويد، ويژگي اتصال خودكار IKEv2 / IPSec همه چيز را به حالت عادي برمي گرداند.

WireGuard

WireGuard جديدترين و سريعترين پروتكل‌هاي تونل اين نام مجاز نمي باشد است. هنوز در مراحل اوليه توسعه است و به همين دليل داراي نقص امنيتي است. در سال 2019، پارت وي پيان PARTLynx را معرفي كرد، پروتكلي كه سرعت WireGuard را به ارث برده است، اما رمزگذاري و امنيت قوي را كه همه آرزو مي‌كنند تضمين مي‌كند.

 

SSTP

SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol) يك پروتكل اين نام مجاز نمي باشد است كه توسط مايكروسافت ايجاد شده و در سيستم‌هاي ديگر نيز موجود است. بسياري از ارائه دهندگان اين نام مجاز نمي باشد نسبت به SSTP بدبين هستند، زيرا مايكروسافت در همكاري با NSA (آژانس امنيت ملي) شناخته شده است. با اين حال، هيچ مدركي مبني بر سو abuse استفاده از پروتكل وجود ندارد.

 

تقسيم تونل چيست؟

يك تونل اين نام مجاز نمي باشد تمام ترافيك شما را رمزگذاري مي‌كند، اما شرايط خاصي وجود دارد كه شما نمي‌خواهيد چنين كاري انجام دهيد. اين همان چيزي است كه تونل زني تقسيم شده - شما مي‌توانيد براي برخي از برنامه‌ها يا وب سايت‌ها استثنا ايجاد كنيد و بدون اين نام مجاز نمي باشد به آنها دسترسي داشته باشيد.

 

اين به شما امكان مي‌دهد Netflix را در ايالات متحده پخش كنيد در حالي كه هنوز از منابع زادگاه خود در فرانسه به منابع محلي دسترسي داريد. پارت وي پيان از تونل سازي جداگانه برنامه‌هاي افزودني مرورگر Chrome و Mozilla و همچنين برنامه‌هاي تلفن همراه پشتيباني مي‌كند.

 

از كدام پروتكل اين نام مجاز نمي باشد بايد استفاده كنيد؟

همه چيز به نياز شما بستگي دارد، اما Openاين نام مجاز نمي باشد بهترين انتخاب در بين بيشتر ارائه دهندگان اين نام مجاز نمي باشد است. پارت وي پيان از Openاين نام مجاز نمي باشد به عنوان پروتكل پيش فرض خود استفاده مي‌كند، اما كاربران همچنين مي‌توانند به IKEv2 / IPsec يا PARTLynx تغيير وضعيت دهند. هر كس نقاط قوت و ضعف خود را دارد، كه كاربران مختلف آنها را ترجيح مي‌دهند.

 

مشتريان بانك كارگشايي

۱۵ بازديد

گروهي از مشتريان بانك كارگشايي زناني هستند كه خود كارمند هستند و با بخشي از حقوق خود طلا خريداري كرده‌اند: «البته وقتي طلا گران بود، اكنون هيچ كس نمي‌تواند سراغ طلا برود. وي 900 گرم در گرم بدون ماليات و دستمزد توليد كرد. "

 

طلاهايم را پس بده

بيشتر آنها آمده‌اند تا طلاي خود را پس بگيرند. زيرا جاي تحويل طلا شلوغ‌تر از بقيه است. زن ميانسال پس از تسويه حساب وام خود و تحويل سند يك صفحه‌اي، دست كارمند بانك و طلاهاي او را مي‌گيرد، ابتدا آنها را با دقت معاينه مي‌كند، سپس 3 تا دستبندش را مي‌اندازد، سپس با دقت گوشواره‌هايش را گوش مي‌دهد و سرانجام بي حوصله، گردنبند را به دور گردن خود انداخت و يك زنجير بلند به يقه كتش كشيد. او مي‌گويد طلافروشي مستقيماً از اينجا مي‌رود. شوهرش در بيانيه‌اي جزئي گفت: "اين دومين بار است كه طلاهايم را براي پرداخت وامش مي‌فروشم." من 10 سال پيش و يك بار ديگر آن را فروختم. من معلم بودم و آنها را با مستمري بازنشستگي خريداري كردم. وقتي امروز مي‌فروشم، او خيالش راحت مي‌شود كه وقتي چكش برمي گردد چيزي براي فروش ندارم. تمام. "

 

امروزه، پرسنل تحويل شلوغ‌تر هستند. محمدي با بيان اينكه مشكلات افزايش يافته و وام اوليه بي فايده است گفت: "تا چند سال پيش با 2 ميليون و 10 ميليون امكان حل مشكلات كوچك و نگهداري طلا و عدم فروش آن وجود داشت اما اكنون اين ارقام بي فايده است. زنان همچنين طلاهاي خود را پس مي‌گيرند تا آن را بفروشند و به زخم‌هاي زندگي ضربه بزنند. »

 

وام‌هاي پشتيبان تورم

برخي از مديران بانك استدلال مي‌كنند كه چرا تعداد وام‌ها را افزايش نمي‌دهند و تورم را در نظر نمي‌گيرند. دقايقي پيش، زن جواني، نماينده گروه معترض، به رئيس بانك گفت: «آيا 50 ميليون طلا 2 ميليون خنده دار نيست؟ آيا با نامگذاري يك كارخانه در اينجا براي رفع مشكلات مردم، آيا واقعاً اكنون مي‌توان با اين تعداد خانه‌اي اجاره كرد؟ چرا به جز تعداد وام‌هاي بانكي، همه چيز در اين كشور در حال توسعه است؟ حداقل وام متقلبانه خود را افزايش دهيد و 20 ميليون پرداخت كنيد. وي ادامه داد: آيا نمي‌بينيد كه مردم آخرين دارايي خود را از بانك بيرون مي‌كشند تا به تعدادي از تاجران طلا كه حداقل بايد چند ماه از عمر خود را بگذرانند بفروشند؟

 

رئيس بانك قسم مي‌خورد كه اعتباري ندارد و به مردم مي‌گويد شكايت خود را به رئيس بانك ملي ببرند.

 

زن جوان ديگري كه از هياهو بي خبر است، بي سر و صدا آخرين بقاياي اميد خود را به سر شاخه مي‌اندازد تا شوهرش توانايي فروش طلا را از دست بدهد: »

 

همه چيز در مورد هفته آينده است. زن اسنپ را به بازار مي‌برد و سپس قيمت طلا را بررسي مي‌كند.

 

بانك گره

كارمندان بانك كه از عصبانيت و نارضايتي مردم خسته و ناراحت هستند، سعي مي‌كنند پشت ماسك‌هاي سفيد و پرده پلاستيكي بلندي كه جلوي همه پيشخوان‌ها كشيده شده پنهان شوند. آن‌ها كه از اين همه ضرب و شتم و زخم ناراحت بودند، به سرعت پرونده‌ها را رسيدگي كرده و طلا را تحويل و تحويل دادند.

 

يكي از كارمندان گفت: مردم حق دارند. مشتري‌هاي ما غالباً زناني از طبقات پايين جامعه هستند. آن‌ها تمام طلاها و نقره‌هاي زندگي خود را دارند كه براي هزاران بدبختي روز پس انداز مي‌كنند تا مثلاً خانه خود را عوض نكنند يا داماد و جهيزيه نداشته باشند اما اكنون آنها خرج كردن و غذا خوردن در خانه. حتي در اينجا، وقتي وام‌ها عملاً بي فايده هستند، به هيچ وجه كار نمي‌كنند، آن‌ها ناراحت و نااميد شده و طلاهاي خود را براي فروش پس مي‌گيرند.

 

شناسنامه

 

زني پشت به صندلي‌ها ايستاده و حلقه گوشواره را برمي دارد. وقتي مي‌چرخد، شكم برآمده او زودتر از صورتش ظاهر مي‌شود. گوشواره‌ها را با حلقه از داخل سوراخ پيشخوان جلو مي‌برد. كاركنان ارزيابي همه چيز را روي كاغذ ثبت مي‌كنند و به هركسي كه آن را با ذره بين و ترازو برداشته است منتقل مي‌كنند. زن با دست روي شكم روي صندلي نشسته است. ثريا 3 هفته تا زايمان وقت دارد: "شوهر من كارگر است و هيچ كدام وجود ندارد. من مي‌خواستم اين دو قطعه را براي تحويل بفروشم، اما نمي‌خواستم. از آنجا كه انگشتر او يك حلقه ازدواج است، گوشواره‌ها نيز خاطره‌اي از مادرم هستند. "بنابراين من و خواهرم به اينجا آمديم تا يك ميليون با طلاي خودمان قرض بگيريم، و او 2 ميليون با طلاي خودش قرض گرفت و آن را به من قرض داد تا هزينه زايمانش را پرداخت كنم." با طلاهاي او، ديگر به او نمي‌دهند 900 هزار تن.

https://talaparsi.ir/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b7%d9%84%d8%a7/

چند صندلي عقب زنان شروع به صحبت كردند، يكي از آنها آمد تا طلاهاي خود را پس بگيرد و به عنوان رهن بفروشد. اين آخرين قلعه‌اي بود كه او براي بانك در آن روز داشت و حالا صاحبخانه آن روز را جلوي چشمانشان آورده بود. خانم اطيابي منتظر است طلاهايش را از مخزن بانك بيرون بياورند تا با شوهرش ببرند تا در دو چهار راه بازار جواهرات بفروشند: "10 گرم طلا، 9 ميليون زور، فقط بايد ديگري بگذاريم 11 ميليون به صاحبخانه بدهد. "همه در سكوت او را تماشا مي‌كنند.

 

بانك هر دقيقه شلوغ‌تر مي‌شود، حساب جديدي به شعبه ريخته مي‌شود و آنها به ميزان وام اعتراض مي‌كنند. زن ميانسالي كه بايد 30 ميليون براي پسر زنداني خود بپردازد، هنوز هم به مدير شعبه التماس مي‌كند.

خواص زعفران براي لاغري

۲۲ بازديد

خواص زعفران براي لاغري

زعفران ادويه‌اي محبوب است و گلي بسيار زيبا دارد. تنها مزه و شكل زيباي اين ادويه نيست كه آن را محبوب كرده بلكه خواص دارويي زعفران هم زبانزد است

نام علمي اين گياه شفابخش كروكوس ساتيووس است. در واقع پرچم گل زعفران را خشك مي‌كنيد و تبديل به اين ادويه گران بها مي شود تقريبا هفتاد و پنج هزار گل زعفران را بايد چيد تا بتوان تنها نيم كيلو زعفران به دست آورد. اين گياه معطر به خاطر قابليتش براي رنگ دادن و خوش مزه كردن غذا مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

تركيب ارگانيك خاص زعفران آن را تبديل به يك افزودني قوي در رژيم غذايي افراد كرده است. زيرا زعفران حاوي بيش از صد و پنجاه تركيب متغير است كه از آن جمله مي‌توان به كاراتوئيد ها، سافرانال، كروستين، آنتي اكسيدان ها و ساير مواد بيو شيميايي اشاره كرد. همچنين زعفران داراي مواد معدني و ويتامين ها است كه براي سلامتي انسان لازم استخريد زعفران در رايج‌ترين شكل زعفران مدل خشك شده و يا پودري آن است. اما شما مي‌توانيد مكمل‌هاي زعفران را هم از برخي از فروشگاه‌هاي خوراك گياهي و يا با خريد اينترنتي زعفران بهرامن آن را تهيه كنيد.

البته توجه داشته باشيد كه بايد از يك شركت معتبر مانند زعفران بهرامن خريد كنيد تا محصولي كه خريده ايد را با خيال راحت مصرف كنيد. تنها مقدار كمي از اين چاشني كافي است تا از فايده هايش بهره ببريد.  لازم به ذكر است كه بيشترين ميزاني كه بايد در بيست و چهار ساعت از اين ادويه مصرف كنيد بين نيم تا يك گرم است. مصرف بيش از حد آن موجب عوارض زيادي مي شود.

تاثير زعفران براي لاغري و كم كردن وزن افراد چاق

امروزه براي كاهش وزن، داروها و مواد شيميايي و طبيعي زيادي را به افراد داراي مشكل اضافه وزن معرفي مي كنند. گياه زعفران را هم بصورت ادويه و هم بصورت روغن استفاده مي كنند. همچنين يكي از خواص آن براي لاغري و كم كردن وزن بسيار مفيد است. پژوهش هاي زيادي درباره زعفران، نشان داده است كه با مصرف آن ماده در طي چند هفته به صورت محسوسي هوشياري و انرژي در افراد زياد مي شود و كاركرد مغز بهبود يافته و روحيه آنها بيشتر شده است.

اين پژوهش ها نشان دهنده اين است كه مصرف زعفران سبب بهبود اخلاق، كاهش افسردگي و اضطراب مي گردد. اين امر در بين افرادي كه از نظر روحي وضعيت مناسبي ندارند به خوردن زعفران روي مي آورند، به كاهش ميزان مصرف ميان وعده هاي پر تعداد و غير معمولي و تنظيم آنها منجر مي شود. بر اساس نظر دانشمندان الگوي مصرف ميان وعده هاي غير معمولي نوعي واكنش سيستم عصبي به شرايط تنش زا است. زعفران در كشور ما سوغات مشهد است.

بسياري از دانشمندان داخل و خارج از كشور بر اين امر اعتقاد دارند كه در كنار پرهيز غذايي و ورزش، شربت زعفران، گلاب و عسل مي‌تواند در لاغر شدن افراد بسيار موثر باشد. همچنين اگر كمي زعفران پيش از خوردن غذا مصرف كنند باعث مي شود كه اشتهاي اين افراد به طور خاصي كاهش يابد. به خاطر تركيبات داخل زعفران، اين ادويه باعث مهار آنزيم ليپاز پانكراس مي گردد كه باعث جلوگيري از هضم چربي موجود در غذا مي شود و در نتيجه كاهش ميزان كالري را به دنبال دارد. البته براي مصرف زعفران بايد با پزشك معالج خود مشورت هاي لازم را انجام بدهيد تا او شما را براي اين امر راهنمايي بنمايد و توصيه مي شود كه از مصرف خودسرانه زعفران به اندازه زياد پرهيز نماييد كه عوارض بدي را دارد.

آنتي اكسيدان داخل زعفران باعث سركوب سيتوكين‌ها مي‌شود كه باعث ايجاد التهاب هستند. اين كار براي رسيدن افراد به تناسب اندام هم خوب است. تركيبات تشكيل دهنده زعفران احساس سيري را در افراد بالا مي برد كه در نتيجه مواد غذايي كمتري خورده مي شود و ميزان متابوليسم گلوكز و ليپيد را افزايش مي دهد.

براي رسيدن به لاغري با زعفران بهترين كار اين است كه از دم نوش هاي آن پيش از غذا خوردن ميل نماييد. به اين ترتيب كاري كنيد كه هم به متابوليسم تان كمك كنيد و هم از زعفران براي لاغر شدن بهره برده ايد و اشتهايتان را به اين ترتيب كاهش داده ايد. براي اين كه از خواص زعفران بعد خوردن غذا هم بي بهره نمانيد، توصيه مي شود كه نيم ساعت بعد از خوردن غذا از چاي زعفران استفاده كنيد.

از ديگر خواص زعفران مي‌توان به كاهش دهنده فشار خون، هضم كننده غذا، از بين برنده نفخ و اسيد معده، كمك به گردش خون، درمان اختلالات كليه، مثانه و كبد، كاهش درد قاعدگي، كاهش كلسترول خون، خاصيت ضد سرطاني، تصفيه خون، ضد عفوني كننده و ضد اكسيدان در بدن اشاره كرد و ضمنا توجه داشته باشيد كه كاروتنوئيد موجود در اين محصول مي تواند از بروز تومورهاي پوستي جلوگيري كند.

.

منبع: مهر نيوز

نكاتي درباره دوربين مداربسته

۲۵ بازديد

نكاتي درباره دوربين مداربسته

 

آيا دوربين مداربسته بدون برق هم كار مي كند؟

در طي ساليان اخير نصب سيستم هاي نظارتي در اماكن و فضاهاي مختلف، با اهداف و انگيزه هاي مختلفي صورت گرفته است. محافظت از خانه، دارايي و اموالمان يكي از اولويت هاي ما در زندگي به شمار رفته كه به صورتي مداوم در راستاي ايجاد آن تلاش نموده ايم. همچنين با پيشرفت روز افزون تكنولوژي، راه حل هايي زيادي در جهت ايجاد امنيت در مقابل ما قرار گرفته است كه از جمله آن ها مي توان به نصب و بهره گيري از دوربين هاي مدار بسته اشاره كرد. يكي از مهم ترين وظايف دوربين مداربسته، نظارتي جامع و مستمر مي باشد كه كنترل و نظارت محيط را به خوبي در اختيار كاربر قرار مي دهد. با اين حال زماني كه بحث خريد دوربين مداربسته جهت ايجاد يك پروژه نظارتي به ميان مي آيد و با توجه به كارايي و موقعيتي كه قرار است دوربين ها نصب و راه اندازي شوند، سوالات متداولي مطرح مي شود كه از جمله آن ها مي توان به كاركرد دوربين مدار بسته در هنگام قطعي برق اشاره كرد. آيا دوربين مدار بسته بدون برق هم مي تواند كار كند؟ در واقع اين سوالي است كه در اين مقاله قصد داريم تا پاسخ آن را به شما بدهيم. همراه ما باشيد.

اطلاعاتي مختصر از نحوه كاركرد دوربين مدار بسته

پيش از آن كه به پاسخ سوال مطرح شده بپردازيم، لازم است بدانيم كه دوربين مداربسته همانند ساير دستگاه هاي الكتريكي، براي كار كردن نياز به يك منبع انرژي دارد. عموما دوربين هاي مداربسته جهت برقراري ارتباط از دو نوع كابل بهره مي برند، كه به واسطه يكي از آن ها به برق شهر متصل شده و انرژي (برق) خود را دريافت مي كنند و به واسطه كابل ديگر كه به سمت دستگاه ضبط تصوير هدايت مي شود، امكان انتقال داده ها ميسر مي شود. البته در اينجا ذكر اين نكته بديهي مي باشد كه در برخي از دوربين هاي آنالوگ توسط منبع تغذيه POC و در دوربين هاي تحت شبكه به واسطه منبع تغذيه POE، انتقال داده هاي تصويري و برق به صورت همزمان توسط يك كابل صورت مي پذيرد. گفتني است جهت اين كه دوربين مدار بسته AHD و IP، بتواند تصاوير را به صورت درست ثبت و ضبط نمايد، هم دستگاه ضبط كننده تصاوير آن ها و هم خود دوربين ها بايستي از انرژي برق بهره مند باشند. با قطع برق به هر دلايلي برقراري ارتباط دوربين مدار بسته با دستگاه هاي ضبط كننده تصوير و سرور از بين رفته و كاركرد دوربين به طور كامل مختل مي شود.

آيا دوربين هاي نظارتي مي توانند بدون برق هم كار كنند؟

پس از خاموش شدن برق، دوربين هاي امنيتي كه منبع تغذيه آن ها از نوع آداپتور مي باشد، متوقف شده و از كار مي افتند، به دليل آن كه اين همان چيزي است كه سبب مي شود اين دوربين هاي مداربسته كار كنند. اما در هنگام قطع برق چگونه بايد اين مشكل را حل و فصل نماييم؟ در نظر بسياري از مردم، در زماني كه برق وجود ندارد كاركرد اين دستگاه ها غير ممكن است، كه در برخي از موارد ممكن است چنين باشد، اما در مواردي ديگر، راه كارها و دوربين مداربسته هايي وجود دارند كه بدون برق نيز مي توانند وظيفه نظارتي خود را پيش ببرند. در واقع اين امر كاملا بسته به نوع سيستم امنيتي مي باشد كه شما در پروژه نظارتي خود به كار گرفته ايد. حال مي خواهيم با ارائه چند راهكار شما را در نظارتي مستمر و شبانه روزي به واسطه دوربين هاي مداربسته تان راهنمايي كنيم.

استفاده از دوربين مداربسته بي سيمي كه در خود باتري دارد

اگر به دنبال خريد دوربين مداربسته اي مي باشيد كه بدون نياز به برق كار كند، دوربين هاي بي سيم و تحت شبكه اي كه منبع انرژي آن ها باتري مي باشد مي تواند گزينه مناسبي براي شما قلمداد شود. با اين تفاصيل در هنگامي كه برق برود، شما همچنان مي توانيد از دوربين مدار بسته تحت شبكه خود استفاده نماييد و تا زماني كه باتري آن خالي نشده و نياز به شارژ مجدد نداشته باشد، مي تواند به خوبي برايتان كار كند. در واقع دوربين مدار بسته بي سيم شما از لحاظ نياز اتصال به رسيور و منبع انرژي، به هيچ گونه سيمي احتياج نخواهد داشت. باتري هاي پشتيباني كه در اين نوع دوربين ها به كار گرفته مي شود، از نوع ليتيوم يون بوده كه به صورتي هميشگي در خود مقداري برق ذخيره نگه مي دارد. اين دوربين ها عمدتا داراي سيستم ضبط تصاوير بر روي يك يا دو عدد Micro SD مي باشند كه اين كارت ها درونِ خود دوربين جاي داده مي شود و مدت زماني كه آن ها قادرند تصاوير را بر روي اين حافظه هاي جانبي ثبت و ضبط نمايند، كاملا بستگي به ظرفيت باتري و ميزان حجم حافظه ذخيره سازي دارد كه از آن پشتيباني مي كنند.

نصب دوربين مداربسته

استفاده از باتري پشتيبان يو پي اس (UPS)

به عنوان يكي از راه كارهاي موجود در هنگام قطعي برق، مي توان به استفاده از باتري هاي پشتيبان و UPS ها در جهت راه اندازي مجدد دوربين هاي مدار بسته اشاره كرد. UPS ها در واقع سيستم هاي تغذيه الكترونيكي مي باشند كه از اجزاي مختلفي تشكيل شده اند و وظايف اصلي آن ها تامين بدون وقفه توان مورد نياز دستگاه هاي مصرف كننده مي باشد. اين نوع سيستم در بين برق شبكه و مصرف كننده ها قرار گرفته و علاوه بر تنظيم و تثبيت ولتاژ شبكه، از نفوذ اختلالات و نوسانات شبكه به تجهيزات حساس جلوگيري به عمل مي آورد. همچنين توان مورد نياز تجهيزاتي از قبيل سيستم هاي كامپيوتري و يا سيستم هاي مدار بسته كه تاثير پذيري بيش تري از نوسانات را دارا مي باشند، به وسيله ي انرژي ذخيره شده در باتري ها تامين مي كند.
از طرفي بايستي در نظر داشت كه با افزايش هزينه تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري، استفاده از سيستم هاي برق اضطراري UPS به امري كاملا اجتناب ناپذير بدل گشته است و امروزه از جايگاه ويژه اي برخوردار است. مي توان گفت كه فرقي نمي كند كه سيستم مداربسته اي كه جهت پروژه نظارتي خود استفاده كرده ايد از نوع آنالوگ و يا تحت شبكه باشد. در هر صورت به واسطه ي باتري هاي پشتيبان UPS قادر خواهيد بود كه در هنگام قطعي برق، برق اضطراري را به دوربين هاي مداربسته خود انتقال دهيد. لازم به ذكر است كه اگر قصد استفاده از اين باتري هاي پشتيبان براي مجموعه اي از سيستم هاي امنيتي خود را داريد (دستگاه ضبط كننده تصوير، مانيتور، روتر، دوربين مداربسته Turbo HD) بهتر است از UPS هاي چند كاناله استفاده نماييد. اين امر باعث مي شود صرفه جويي قابل توجهي در وقت و زمان كابل هاي طولاني صورت پذيرد.

استفاده از ژنراتور برق

يكي ديگر از بهترين گزينه هاي روي ميز، مي تواند استفاده از ژنراتورهاي آماده به كاري باشد كه دوربين هاي امنيتي شما را با وجود قطع برق مجددا راه اندازي نمايد. در بعضي از پروژه هاي نظارتي كه تعداد دوربين هاي مداربسته شما بيش از اندازه مي باشد، مجاب هستيد كه جهت تامين نظارتي شبانه روزي و مداوم، متقابلا باتري هاي پشتيبان بيش تري تهيه و به كار بگيريد كه اين مشكل باعث ايجاد هزينه اي گزاف در جهت تامين برق اضطراري شما مي شود. همچنين از طرفي ديگر باتري هاي UPS نيز از عمر نسبتا محدودي برخوردار بوده و بعد از مدتي خود به خود فاسد مي شوند و از كار مي افتند. در اين زمان است كه وجود تمامي اين مشكلات، افراد را به استفاده از يك ژنراتور سوق مي دهد. توجه داشته باشيد كه اين ژنراتورها بايستي به صورتي هوشمند در مدار برق قرار بگيرند تا در زمان قطعي برق به صورت كاملا اتوماتيك روشن شده و برق دوربين مدار بسته را تامين نمايند.

پشتيباني هايك ويژن       

استفاده از پنل هاي خورشيدي

به كارگيري از اين تكنولوژي مدرن راه حلي ديگر است كه مي توان به منزله برقراري و تامين انرژي دوربين هاي خود در زمان قطعي برق، از آن به نحو احسن بهره برد. شما مي توانيد با تحليل و همچنين ارزيابي ابعاد پروژه خود، در جهت راه اندازي اين نوع از سيستم هاي برق رساني اضطراري اقدام به عمل آوريد. با توجه به مزاياي اين نوع انرژي، پنل هاي خورشيدي را مي توان جزو گزينه هاي ايده آل و كاملا عاقلانه تلقي كرد، با اين اوصاف كه هزينه بالاي راه اندازي اين نوع سيستم ها را بايد در نظر گرفت.
دوربين هايي كه انرژي خود را از اين نوع سيستم دريافت مي كنند (به صورت پيش فرض و يا در زمان اضطراري)، نياز به يك باتري جهت ذخيره سازي انرژي و يك پنل خورشيدي به منظور شارژ نمودن باتري را در خود مي بينند. شما مي توانيد با خريد پنل هاي خورشيدي به صورت جداگانه آن ها را به راحتي با دوربين هاي مداربسته خود تنظيم نماييد. استفاده از دوربين مداربسته با انرژي خورشيدي گزينه اي مي باشد كه پيش بيني مي شود در آينده اي نه چندان دور، به ميزان قابل توجهي مورد استفاده قرار گيرد، چرا كه استفاده از انرژي خورشيدي روز به روز در حال افزايش است. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما

آيا دوربين مدار بسته بدون اينترنت هم كار مي كند؟

 

دوربين مدار بسته امروزه جزو سيستم هايي به شمار مي رود كه شاهد پيشرفت روز افزون تكنولوژي در آن مي باشيم. از اين رو طبيعي است كه سوالات بسياري در هنگام خريد و تهيه اين نوع محصولات در ذهن كاربران پديدار شود. تنوع و پيچيدگي در نوع كاركرد و همچنين عملكرد اين سيستم هاي نظارتي به گونه اي بوده كه در صورت نداشتن اطلاعات كافي، شما را از خريد كالاي مد نظرتان دور مي نمايد. در طي ساليان اخير يكي از سوالات رايج و متداولي كه در هنگام خريد دوربين مدار بسته از جانب مصرف كنندگان مطرح شده است، در حوضه كاركرد و ثبت و ضبط تصاوير آنان، به واسطه ي اتصال به اينترنت بوده است. آيا دوربين مدار بسته بدون اينترنت هم مي تواند كار كند؟ جواب اين سوال كاملا واضح و روشن است، بله.
در باور عموم شايد اينطور به نظر برسد كه راه اندازي و نصب دوربين مدار بسته بدون اينترنت غير ممكن است اما اغلب دوربين هاي مداربسته امكان مشاهده و ضبط تصاوير را بدون اتصال به اينترنت مي توانند براي شما فراهم آورند. در واقع انتخاب با شما مي باشد كه بخواهيد كارايي دوربين مداربسته خود را به چه مواردي محدود نماييد. همراه ما باشيد تا به صورت دقيق تر به بررسي اين مسئله بپردازيم.

دسته بندي دوربين هاي مدار بسته از لحاظ كاركرد بر حسب تكنولوژي

دوربين هاي امنيتي با وجود انواع و اقسام مختلفي كه دارند، قابليت ها و امكانات متفاوتي را در اختيار شما قرار مي دهند. به طور كل سيستم هاي نظارتي در دو شاخه اصلي دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي تحت شبكه (IP) دسته بندي مي شوند. تمامي دوربين هايي كه در زير شاخه اين دو فناوري جاي گرفته اند امكان ضبط و مشاهده تصاوير را به واسطه اينترنت و يا بدون اتصال به آن فراهم مي سازند. تنها مسئله اي كه در اين ميان مي بايست به آن توجه شود، اين است كه اتصال دستگاه ها و تجهيزات در سيستم هاي آنالوگ و همچنين تحت شبكه، چگونه بايد انجام پذيرد كه ثبت تصاوير بدون اتصال به اينترنت مهيا شود. در ادامه چگونگي كاركرد اين دو سيستم مدار بسته را بدون اتصال به اينترنت بررسي خواهيم كرد.

دوربين مداربسته تي وي تي 

نحوه نصب دوربين مدار بسته بدون اينترنت در بستر آنالوگ و ضبط كننده هاي XVR/DVR

دوربين هاي امنيتي كه همگام با تكنولوژي آنالوگ طراحي و به بازار عرضه شدند را مي توان از سري دوربين هاي اوليه در حوزه نظارت تصويري به شمار آورد. با گذشت زمان، به منظور ارتقا كيفي اين نوع سيستم ها و همچنين رقابت با سيستم هاي مدار بسته تحت شبكه، بسياري از كمپاني هاي مطرح روي به نوآوري و خلاقيت هاي شگرفي آوردند كه نواقص پيشين اين سيستم ها (آنالوگ) را برطرف نمايند. از اين رو راه كارها و خلاقيت هاي ارائه شده منجر به خلق تكنولوژي هايي همچون AHD ، HDTVI و HDCVI در سيستم هاي آنالوگ گرديد.

در اغلب سيستم هاي مدار بسته آنالوگ، با اتصال 2 كابل مجزا مي توانيد در جهت راه اندازي آن ها اقدام به عمل آوريد. كابل اول كه به عنوان كابل تصوير مي باشد، وظيفه انتقال تصوير دوربين مدار بسته را به XVR/DVR داشته و مي تواند از نوع RG6، RG11، RG59 و يا 2/5C2V باشد. كابل دومي كه بايد از محل نصب XVR/DVR به سمت دوربين مداربسته AHD شما كشيده شود، كابل برق مي باشد. البته لازم به ذكر است كه برخي از دوربين هاي مدار بسته پيشرفته آنالوگ كه از درگاه POC پشتيباني مي كنند، انتقال برق و تصاوير را به صورت يكجا انجام مي دهند. حال مي توانيد با برقراري ارتباط اين دو كابل و همچنين اتصال كابل HDMI و يا VGA از دستگاه ضبط كننده به نمايشگر، سيستم دوربين مدار بسته بدون اينترنت خود را راه اندازي و تنظيم نماييد.

اگر قصد ثبت تصاوير خود را بر روي دستگاه هاي ضبط كننده XVR/DVR نداريد و تنها مي خواهيد تصاويري زنده از محيط خود در اختيار داشته باشيد، مي توانيد به راحتي تنها با سيم كشي و اتصال كابل تصوير به نمايشگر (يا لپ تاپ خود) و همچنين با تامين برق دوربين مدار بسته، دوربين نظارتي خود را راه اندازي كنيد و شاهد تصاوير زنده و 24 ساعته آن باشيد.

نحوه نصب دوربين مدار بسته بدون اينترنت در بستر تحت شبكه و ضبط كننده هاي XVR/NVR

دوربين مدار بسته تحت شبكه يا IP، نوع ديگر و همچنين نسل جديدتر سيستم هاي مداربسته نظارتي به شمار مي روند. پايه و اساس كار اين نوع سيستم، اتصال دوربين مداربسته و ضبط كننده هاي آن ها (XVR/NVR) به شبكه هاي اينترنتي مي باشد. اما جاي هيچ گونه نگراني نيست. زيرا به راحتي مي توانيد از اين نوع دوربين مدار بسته بدون اينترنت بهره ببريد و در جهت مشاهده و ثبت تصاوير اقدام كنيد. تغذيه برق دوربين هاي تحت شبكه و همچنين انتقال اطلاعات ويدئويي آن ها، تنها به واسطه يك كابل شبكه صورت مي گيرد كه مي تواند از نوع CAT6 ، CAT5E و يا CAT5 باشد. از اين رو سيم كشي در سيستم هاي مدار بسته تحت شبكه نسبت به سيستم هاي مدار بسته آنالوگ، صرفه جويي زيادي را در زمان و هزينه براي شما به ارمغان مي آورد.
اگر قصد داريد سيستم مداربسته تحت شبكه خود را به صورتي راه اندازي كنيد كه بدون اتصال به اينترنت تصاوير دوربين خود را مشاهده و ثبت نماييد، راه سختي در پيش نداريد. شما علاوه بر دوربين مدار بسته IP خود به تجهيزاتي اعم از يك سوئيچ شبكه، ضبط كننده تصوير XVR/NVR و يك نمايشگر نياز پيدا خواهيد كرد. لازم به ذكر است كه سوئيچ شبكه دستگاهي مي باشد كه نقش انشعاب دهنده را ايفا مي كند و لازمه پروژه هاي نظارتي مي باشد كه در آن ها بيش از دو دوربين مداربسته تحت شبكه استفاده شده است. همچنين اين دستگاه به عنوان انژكتور POE و يا منبع تغذيه دوربين هاي مداربسته نيز عمل مي كند.
به منظور انتقال تصاوير دوربين مداربسته IP به دستگاه ضبط كننده تصاوير، در وحله اول بايستي از هر دوربين يك كابل شبكه به دستگاه سوئيچ شبكه كشيده شود و پس از آن يك كابل به ضبط كننده XVR/NVR متصل گردد. پس از آن به راحتي مي توانيد همانند سيستم هاي آنالوگ تنها با متصل نمودن دستگاه ضبط كننده با كابل هاي VGA و يا HDMI به نمايشگر خود، علاوه بر ثبت تصاوير توسط دستگاه NVR، به تماشاي تصاوير دوربين مداربسته (بدون اينترنت) بپردازيد.

قيمت دوربين مداربسته

لازم است بدانيد:
در صورت نياز به اينترنت ملزم به استفاده از دستگاهي به نام Router مي باشيد. روتر ها وظيفه ارسال بسته هاي داده اي موجود در شبكه را به مقصد مناسب دارند، كه در نهايت با اين كار، امكان اتصال دستگاه ها به اينترنت را مهيا مي سازند. حضور اين سيستم جهت برقراري ارتباط بين دستگاه هاي موجود در شبكه شما، امري ضروري به حساب مي آيد. به اين وسيله، Router امكان و اجازه انتقال داده ها به جاهاي مختلف، كه توسط مودم و دستگاه هاي شما انجام مي پذيرد را مي دهد.

دوربين مداربسته سيم كارتي

مي توان گفت كه استفاده و بهره بري از دوربين مداربسته سيم كارتي، روشي ديگر است كه مي تواند شما را در ثبت تصاوير (بدون مشاهده زنده) در صورت نبود اينترنت سيم كارت همراهي كند. علاوه بر استفاده از اين محصولات به جاي دوربين مداربسته آنالوگ و تحت شبكه مي توانيد امكانات و مزاياي زيادي را براي خود به ارمغان آوريد. اين نوع از دوربين ها با كمك شبكه تلفن همراه (توسط انتقال سيگنال هاي ويدئويي) به تجهيزاتي همچون گوشي موبايل هوشمند، لپ تاپ ها و كامپيوتر هاي خانگي مي پردازند. استفاده از سيم كارت در اين نوع دوربين مدار بسته تنها جهت مشاهده تصاوير به صورت زنده است و در صورت عدم وجود اينترنت با كمك اين سامانه ها مي توانيد تصاوير را به صورت آفلاين بر روي Micro SD ذخيره سازي كنيد.
در دوربين مداربسته سيم كارتي دو اسلات به منظور قرار گيري كارت حافظه و همچنين جاي گذاري سيم كارت در نظر گرفته شده است. شما مي توانيد با قرار دادن سيم كارت در درون دوربين مدار بسته و همگام سازي گوشي هوشمند خود با آن، دستگاه را روشن و راه اندازي نماييد. اين دوربين با ارسال سيگنال هاي ويدئويي به ايستگاه هاي نظارتي، تصاوير را از طريق نرم افزار هاي انحصاري دوربين در زمان وجود اينترنت، به گوشي هوشمند شما ارسال مي كند.

مقايسه دوربين مدار بسته بدون اينترنت با دوربين هاي كه به اينترنت دسترسي دارند

امروزه تجهيزات نظارتي همچون دوربين مدار بسته بدون اينترنت مي تواند به عملكرد از پيش تعريف شده خود به خوبي عمل كند. اما در اين ميان استفاده از دوربين ها و در كل سيستم هايي كه مرسوم به اتصال اينترنت مي باشند، بسيار محبوب و كاربردي تر هستند. با اين تفاصيل نمي توان مقايسه صحيح و يا دقيقي در اين زمينه انجام داد. زيرا شرايط هر محيطي كه به منظور راه اندازي يك پروژه نظارتي در نظر گرفته مي شود، خاص آن محيط مي باشد و گاها پيش مي آيد كه در آن مكان از دوربين مدار بسته بدون اينترنت استفاده شود.
به طور كل با اتصال به اينترنت مي توانيد چه از راه دور و يا به صورت محلي به دوربين مدار بسته Turbo HD خود دسترسي پيدا كنيد. در حقيقت بدون توجه و در نظر گرفتن موقعيت مكاني كه در آن قرار داريد (در سفر و يا محل كار خود) ، فيلم هاي زنده دوربين مداربسته را بر روي گوشي موبايل خود تماشا و به راحتي به آن ها دسترسي داشته باشيد. از ديگر مزيت هاي اتصال به اينترنت مي توان به اطلاع و اعلان هشدار هايي اشاره داشت كه توسط لنز دوربين مدار بسته مشاهده و به صورت كاملا مستقيم با كمك شبكه جهاني به گوشي هوشمند شما ارسال مي شود. همچنين مي توانيد جهت ذخيره سازي فايل ها و ويدئو هاي گرفته شده از فضاي ابري به بهترين شكل ممكن استفاده كنيد كه اين امر مي تواند يكي از مقرون به صرفه ترين روش ها جهت ذخيره سازي فيلم هاي دوربين مدار بسته شما تلقي شود.
البته نبايد از اين مهم غافل شد كه با استفاده از دوربين مدار بسته سيم كارتي نيز مي توانيد بدون اتصال به اينترنت به فيلم هاي خود دسترسي پيدا كنيد. از طرفي ديگر تنها راه پيش رو جهت نمايش تصاوير دوربين مدار بسته بر روي گوشي همراه شما، از طريق اينترنت مي باشد. نا گفته نماند كه يكي از معايب دوربين مدار بسته سيم كارتي و وايرلس، محدوديت مكاني و مسافتي دستگاه از مودم مي باشد. هر كدام از دوربين هاي مداربسته بي سيم از ميزان متفاوتي مسافت پشتيباني كرده و قادرند تا يك شعاع مشخص انتقال تصاوير را بر روي گوشي هوشمند شما با كمك اينترنت ممكن سازند.

سخن پاياني

لزوم استفاده از دوربين مدار بسته به هر نحوي، در جوامعي كه امروزه شاهد انواع رخدادها و جنايت ها در آن مي باشيم، به امري اجتناب ناپذير تبديل شده است، از اين جهت كه سيستم هاي امنيتي به عنوان يكي از مهم ترين تجهيزات دنياي امروزي در راستاي تامين امنيت توسط شركت هاي پيشرفته معرفي شده اند. از طرفي با رشد تكنولوژي هاي موجود در اين محصولات، افراد در محافظت از اموال و دارايي شان نسبت به زمان هاي قبل چالش هاي كمتري را در پيش رو دارند. استفاده از دوربين مدار بسته بدون اينترنت يا همراه با آن، تنها به خواسته شما بستگي دارد. به كار گيري هر كدام از اين روش ها منطبق با سبك، سنگين كردن پروژه نظارتي شما صورت مي گيرد. شما بايستي تمامي جوانب و احتمالات را در نظر بگيريد تا بر حسب نيازتان به بهترين روش نظارتي در محيط خود دست پيدا كنيد.

دانلود فيلم The Good, the Bad and the Ugly 1966

۲۵ بازديد

دانلود فيلم The Good, the Bad and the Ugly 1966

8k09_z3.jpg

فيلم خوب بد زشت ساخته ي سرجيو لئونه و با بازي كلينت ايستوود به عنوان فيلم ?ام ليست سايت IMBD شناخته مي شود و به نظر عده اي بهترين فيلم وسترن ساخته شده است ولي در ميان ناباوري هيچ جايزه اي در اسكار برنده نشد داستان خوب و زشت است كه با هم كار مي كنند و به گول زدن كلانترهاي مناطق مختلف و پول در آوردن از اين راه مي پردازند. بد، آدمكشي حرفه اي است. اين سه نفر در راه پيدا كردن گنجي ??? هزار دلاري در مقابل هم قرار مي گيرند.

 

اطلاعات تكميلي فيلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 :

كارگردان : Sergio Leone

نويسنده ها : Luciano Vincenzoni , Sergio Leone

بازيگران : Clint Eastwood, Eli Wallach, Lee Van Cleef

كشور : Italy | Spain | West Germany | USA

زبان : Italian

تاريخ انتشار : ?? December 1967 (USA)

شناخته شده به اسم : The Good, the Ugly, the Bad

لوكيشن فيلمبرداري : Mini Hollywood, Tabernas, Almer?a, Andaluc?a, Spain

كمپاني سازنده : Produzioni Europee Associate (PEA), Arturo Gonz?lez Producciones Cinematogr?ficas, Constantin Film

 

Box Office فيلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 :

بودجه فيلم : $?,???,??? (estimated)

Gross USA: $25,100,000

Cumulative Worldwide Gross: $25,253,751

 

دانلود فيلم The Good, the Bad and the Ugly 1966

 

فيلم خوب بد زشت به كارگرداني سرجيو لئونه در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور ايتاليا و اسپانيا و در ژانر اكشن و وسترن مي‌باشد. در اين فيلم كلينت ايستوود، لي وان كليف , ايلاي والاك به هنرمندي پرداخته‌اند.

https://upnod.tv/